poniedziałek, 21 grudnia 2015

Przestań się przejadać - recenzja

dr Jane McCartney "Przestań się przejadać"
wydawnictwo Galaktyka

recenzja w ramach akcji Jesienne Czytanie na portalu urodaizdrowie.pl


źródło: galaktyka.com.pl



Istnieją w życiu różne stresowe sytuacje z którymi radzimy sobie w niewłaściwy sposób. Wiele osób sięga po papierosy, alkohol a jeszcze inni po jedzenie.
Sytuacja w której nie jesteśmy głodni, ale mamy niepohamowaną potrzebę ciągłego podjadania może być objawem jedzenia kompulsywnego, lub inaczej mówiąc, jedzenia emocjonalnego.

To zjawisko, w książce pt."Przestań się przejadać" opisuje dr Jane McCartney, która jest psychologiem oraz ekspertem zajmującym się głównie tematem jedzenia emocjonalnego. 


Ja też u siebie zauważyłam okresowe kompulsywne podjadanie. Spostrzegłam, że najczęściej dopada mnie ono gdy jestem czymś bardzo zaniepokojona i zestresowana lub wręcz przeciwnie - jestem czymś bardzo podekscytowana. Wtedy sięgam bez opamiętania po przeróżne przekąski, czy to słone czy słodkie - nie ma znaczenia. Później jednak przychodzi refleksja a wraz z nią gigantyczne wyrzuty sumienia, a z czasem dodatkowe kilogramy które trudno zgubić. 


Dzięki poradnikowi "Przestań się przejadać" dowiedziałam się jakie emocje mogą być wyzwalaczem emocjonalnego objadania się, poznałam historie prawdziwych osób które również nie radziły sobie z kompulsywnym podjadaniem a także miałam możliwość przećwiczyć ciekawe techniki które miały na celu zaprzestać emocjonalnego podgryzania wszystkiego co było w zasięgu mojego wzroku. 
Poradnik zawiera również przykładowy plan radzenia sobie z kompulsywnym jedzeniem a także proste i ciekawe przepisy kulinarne pomagające w zrzuceniu zbędnego balastu.

Dzięki książce "Przestań się przejadać" dowiedziałam się czegoś nowego, nie tylko o sobie i o emocjach jakie towarzyszą nadmiernemu jedzeniu ale też poznałam temat walki z nadwagą z zupełnie innej strony, tej bardziej psychologicznej. Uważam, że każdy kto miał kiedykolwiek problem z kilogramami, powinien sięgnąć po tą ciekawą lekturę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz