sobota, 9 czerwca 2012

Byle dalej. W 888 dni dookoła świata



Autor: Marta Owczarek & Bartek Skowroński
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 399
Okładka: miękka


Uwaga!!!

Jeśli chcecie okazyjnie kupić tę książkę (jest nowa i raz czytana) zapraszam do licytacji na allegro:


http://allegro.pl/byle-dalej-marta-owczarek-bartek-skowronski-i2408463209.html






Porzucić dobrze płatną pracę, pożegnać przyjaciół i rodzinę, pozamykać wszystkie sprawy i 
wyruszyć w podróż dookoła świata? Wydaje się nierealne a jednak. Dla pary 
trzydziestoparolatków - Marty Owczarek i jej partnera Bartka Skowrońskiego to możliwe. 
Wyruszyli w podróż życia.


Książka "Byle dalej.W 888 dni dookoła świata" to relacja z ich wyprawy. Marta i Bartek 
podróżowali przez kontynenty takie jak Azja, Australia Nowa Zelandia i Ameryka Południowa. 
Przemieszczali się  różnymi środkami transportu: pieszo,rowerami samochodem, na skuterach i 
motorach, po drodze poznając lokalnych mieszkańców i kulturę, próbując przenajdziwniejszych 
potraw. Nocowali głównie w namiotach w różnych warunkach atmosferycznych. Czasem był to 
ulewny deszcz, czasem mróz a innym razem potworny upał i skwar.Wszystko po to by jak 
najwięcej wynieść z podróży, poczuć ją wszystkimi zmysłami.Po drodze zaliczyli wiele 
upadków, złamania nóg, a były też i kłótnie. Para jednak dzielnie radziła sobie w różnych 
warunkach.  


Podziwiam tą parę. Bardzo mi sie podoba, że młodzi ludzie korzystają z życia w taki sposób 
a nie czekają z tym do emerytury (kiedy pewnie nic im się nie będzie chciało robić). 
Niewielu jest odważnych żeby porzucić wygodne, poukładane życie i wyruszyć w świat ale 
cieszę się że jest ich coraz więcej. 


Książka jest  równie kolorowa  jak jej  okładka. Pełno w niej barwnych opisów przyrody, zwierząt, ludzi, kultur, potraw a do tego napisana z nutką humoru i oczywiście zawiera wiele fantastycznych zdjęć. Jednakże wiele miejsc opisanych w książce nie ma fotografii (nie zmieściłyby się wszystkie) więc ja 
czytając ją, miałam pod ręką laptopa i wpisywałam nazwy ciekawych miejsc i oglądałam ich 
fotografie w internecie.
Książka wciągająca, bardzo ładnie wydana na wysokiej jakości papierze. Możemy zatem leżąc 
pod gruszą w swoim ogrodzie przenieść się choć na jakiś czas w odległe zakątki świata a 
może zacząć planować swoją podróż.


Moja ocena: 6/6
Recenzję tą zamieszczam również na stronie wyzwania czytelniczego: 
http://lit-podroznicza.blogspot.com/







2 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki podróżnicze - należą do mojego ulubionego gatunku literatury. Zainteresowałaś mnie tą książką. Skoro jest tak wciągająca, to nie mogę jej nie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiele o niej dobrego słyszałam i mam nadzieję, że sama będę miała okazję ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń