poniedziałek, 19 marca 2012

Kwiaty na poddaszu

Autor: Virginia C. Andrews
Wydawnictwo: Phantom Press
Liczba stron: 345
Okładka: miękka

Cleo Virginia Andrews - 1923-1986, amerykańska powieściopisarka. Urodziła się w Portsmouth w stanie Virginia. Zmarła na raka piersi w wieku 63 lat. Jej powieści są mieszkanką horroru gotyckiego i sagi familijnej. Największy sukces przyniosła jej seria o Dollangangerach, czyli "kwiaty na poddaszu". "Płatki na wietrze" i kolejne części "A jeśli ciernie", "Kto wiatr sieje" i ostatnia część "ogród cieni". 

Książka "kwiaty na poddaszu" spoczywała spokojnie w mojej bibioteczce, niegdyś podarowana mi przez ciocię. Spoczywała tam, aż do czasu gdy niedawno nakładem wydawnictwa Świat Książki ukazało się wznowienie tejże powieści. zachęcona całym tym szumem wokół książki postanowiłam po nią sięgnąć. Tym bardziej mnie zaciekawiła, gdy na okładce przeczytałam rekomendację samego Stephena Kinga! Jeśli sam Stephen King poleca książki Virgini Andrews, to nie można ich nie przeczytać.
Ponadto opis na tylnej okładce który mówił że czytelnika czekają wydarzenia mrożące krew w zyłach, ekstremalne emocje, zbrodnie, namiętności i dewiacje, sprawił, że z drżeniem rąk zaczęłam czytać tą lekturę.

Jest to historia opowiedziana przez Cathy, opisuje ona dzieje swojej rodziny i rodzeństwa: brata Chrisa i pary bliźniąt, Carrie i Corry'ego. Dollangangerowie są zwyczajną rodziną i wiodą spokojne życie. Aż do czasu, gdy ojciec niespodziewanie ginie w tragicznym wypadku samochodowym. Od tego momentu dla czwórki rodzeństwa kończy się beztroskie dzieciństwo. Matka rodzeństwa, pod osłoną nocy zawozi ich do ogromnej rezydencji swoich rodziców i zamyka je na poddaszu, gdzie spędzą kilka lat odseparowani od świata. Dlaczego tak uczyniła i co się wydarzy potem nie chcę już opowiadać żeby zbyt wiele nie 
zdradzić, ale od tej pory życie rodzeństwa zamieni się w piekło.

Fabuła książki jest niesamowita i od początku wciąga czytelnika. Niewątpliwie wzbudza skrajne emocje. To powieść o rodzinnych tajemnicach, grzechach przeszłości, o dorastaniu, o żądzy pieniądza, o ludzkim okrucieństwie. Przy tej książce nie będziecie się nudzić. Nie jest to lekka lektura i nie polecam osobom o słabych nerwach. Bardzo porusza, tym bardziej że dotyczy okrucieństwa wobec dzieci. 

Moja ocena 6/6

8 komentarzy:

  1. Wprawdzie mam słabe nerwy, ale bardzo chcę przeczytać tę książkę. Zaintrygowała mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka chodzi za mną od lat, kiedyś koleżanka poleciła mi film o tym tytule, potem odkryłam, że to ekranizacja. Niestety tytuły te nie należą do łatwo dostępnych, tym bardziej cieszę się na wznowienie "KWiatów na poddaszu", czekam do wypłaty i książka jest moja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę czytałam, choć w nowszym wydaniu. Podobnie jak Ty, byłam nią poruszona. Teraz czekam na kolejne części. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem właśnie w trakcie ;) Bardzo ciekawa, wciągająca książka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Kwiaty i jestem tą książką po prostu zachwycona. Czekam na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  6. No ksiazka niesamowita pozostale czesci rosniez czytalam ja z15 lat temu a naprawde pamietam tak mi w te pamiec zapadla

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytalam dawno z 10 lat juz minelo a dokladnie pamietam tak mi w te pamiec zapadla jest niesamowita

    OdpowiedzUsuń
  8. No ksiazka niesamowita pozostale czesci rosniez czytalam ja z15 lat temu a naprawde pamietam tak mi w te pamiec zapadla

    OdpowiedzUsuń