sobota, 4 lutego 2012

Pułapka Nowego Roku



Autor: Jolanta Kwiatkowska
Wydawnictwo: MG
Liczba stron: 320
Oprawa: miękka


Jest taki czas, zazwyczaj pod koniec roku, który skłania nas do refleksji nad dotychczasowym życiem, nad tym co dobrego i 
złego do tej pory nam się przydarzyło. Bohaterka najnowszej powieści Jolanty Kwiatkowskiej postanowiła spędzić ostatni 
dzień roku własnie w taki sposób,  robiąc bilans zysków i strat swojego dotychczasowego życia. 

Katarzyna jest kobietą dojrzałą, własnie postanowiła przejść na emeryturę i w Sylwestrowy wieczór i noc postanawia wyciągnąć z szuflady stare fotografie i cofnąć się do przeszłości. Analizuje to co spotkało ją w życiu, a czasem były to trudne chwile jak np.samotne macierzyństwo, strata ukochanego za sprawą choroby.
 Postacie które opisuje autorka w pewien sposób każdemu są bliskie, tak, że czytelnik potrafi wczuć się w sytuację bohaterki. W drugiej części książki poznajemy nowe życie bohaterki jako świeżo upieczonej emerytki, ale jej życie nie staje się od tej pory smutne i nudne, wręcz przeciwnie, wiele młodych osób mogłoby się uczyć jak ciekawie i kolorowo można spędzić czas. 
Podczas gdy pierwsza cześć ksiązki skłania do refleksji, w drugiej części czytelnik świetnie bawi się czytając perypetie Katarzyny , jej córki oraz licznych przyjaciół.  

Bardzo spodobał mi się styl pisania autorki. Potrafi o sprawach nieraz poważnych pisać z pewnym dystansem a nawet z humorem i autoironią. Książka mnie niesamowicie pochłonęła, połknęłam ją w jeden wieczór. To moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki uznaję za bardzo udane i już szykuję się do przeczytania innych książek pani Kwiatkowskiej.

moja ocena 9/10

-------------------------------------------------------------
Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję wydawnictwu

2 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że nie słyszałam o tej książce (chyba:D), ale recenzja brzmi zachęcająco i dam jej szansę, jak wpadnie w moje łapki:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być ciekawa lektura, zmuszająca do zastanowienia się nad niektórymi sprawami :)

    OdpowiedzUsuń