czwartek, 29 grudnia 2011

Dziewczyńskie bajki na dobranoc




Autor: praca zbiorowa
Wydawnictwo: AMEA
Liczba stron: 330
Oprawa: miękka

Kto z z nas nie czytał w dzieciństwie  bajek? To one zabierały nas w niezwykły świat księżniczek, smoków, stworów i pokazywały niezwykłe historie z happyendem. Niektóre z nas brały sobie to do serca i w dorosłe życie wchodziły z wizją, że może istnieć ksiażę na białym koniu i porwać nas do zamku gdzie będziemy żyli długo i szczęśliwie.

"dziewczyńskie bajki na dobranoc" przedstawiają współczesne przełożenie znanych i lubianych z dzieciństwa bajek na obecne realia. To zbiór opowieści osiemnastu autorek które pozwoliły sobie zinterpetować po swojemu znane bajki takie jak kopciuszek, czerwony kapturek czy calineczka. Niektóre z tych interpretacji prawie wcale nie przypominaja swoich oryginałów. Niektóre z nich są pełne symboliki trudnej do odczytania i moga byc niezrozumiałe dla czytelnika. Jednak wiele z nich czyta się z zapartym tchem i pozostaje w pamięci.
 
Próbowałam tą ksiażkę czytać sobie na dobranoc (jak tytuł podpowiada) po jednym opowiadaniu, ale tak mnie wciągnęła że czytałam też w ciągu dnia po kilka opowiadań.
Warto wspomnieć nieco o autorkach. Znajdziecie tutaj opowiadania m.in.  Grażyny Plebanek, Agnieszki Drotkiewicz, Joanny M. Chmielewskiej, Anny Dziewit, Justyny Jaworskiej oraz wielu innych mądrych i zdolnych kobiet. Dodam jeszcze , ze książka jest opatrzona ciekawymi fotografiami autorstwa Ewy Aksienionek.

Moja ocena: 7/10
 

1 komentarz:

  1. Intrygujący pomysł na książkę :) Lubiłam czytać bajki i nadal lubię, a takie interpretacje bajek to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń