środa, 24 sierpnia 2011

Łabędź i złodzieje


Elizabeth Kostova - To pisarka amerykańska. Zadebiutowała w 2005 roku powieścią "Historyk" (której jeszcze nie miałam okazji czytać), który stał się wielkim bestsellerem. W 2010 roku ukazała się jej druga powieść pt. "Łabędź i złodzieje"






Powieść "Łabędź i złodzieje" opowiada o znanym malarzu Robercie Olivierze, którego poznajemy gdy napada na pewien obraz w galerii sztuki. Po tym incydencie trafia on pod skrzydła psychiatry dra Marlowa który stara się rozwikłać problem swojego pacjenta. Nie jest to łatwe, bo pacjent kryje się za zasłoną milczenia i wykazuje cechy manii i obsesji. Na czyim punkcie? No właśnie. Sprawa dotyczy pewnej tajemniczej, niezwykle pięknej kobiety...
Jeżeli chodzi o gatunek literacki, to w opisie książki na tylnej okładce jest to thriller, lecz moim zdaniem lektura nie ma nic wspólnego z tym gatunkiem. jak dla mnie, jest to dramat psychologiczny, może trochę kryminał.
Powieść ta nie mówi tylko o szalonym facecie jak niektórzy to komentują. To opowieść o wielkiej miłości. Miłości do malarstwa, miłości do piękna. jest o miłości nierealnej, niespełnionej.
Napisana jest przystępnym językiem, z łatwością przewracamy kolejną stronę i kolejną, choć na początku może troszkę powiewać nudą. To tylko pozory, bo wciąga bez reszty. 
To moja druga książka w której tak szeroko obecny jest temat malarstwa. Wcześniej czytałam książkę pt. "Pandora" autorstwa Jilly Cooper i bardzo Wam ją polecam.

2 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce pozytywne opinie. Książki z malarstwem czy malarzem w roli głównej są rzadkie, ale lubię tego typu pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o niej. Piekna okładka, ale jeśli książka jest o malarzu, to wcale nie dziwi :) Chętnie sięgnęłabym po nią, zwlaszcza, że to thriller/dramat psychologiczny. Coś dla mnie:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń